PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 3 w roku szkolnym 2016/2017
Metoda projektów polega na podjęciu przez grupy uczniowskie opracowania, zaplanowania i zaprojektowania, a następnie realizacji wykonania projektu. Jej zalety polegają na organizowaniu samodzielnej pracy uczniów w obmyślaniu projektu i jego realizacji oraz rozwinięciu umiejętności samodzielnej pracy, a jednocześnie zespołowości. Jest to jednak nie tyle metoda, ile strategia, przedstawiająca ogromne walory nie tylko w zakresie rozwoju umiejętności umysłowych i praktycznych uczniów, ale także ich rozwoju społecznego. Wywołuje wzmożoną aktywność uczniów, a szkoła staje się dla nich miejscem wyzwalania sił twórczych.
Z tematyką projektów edukacyjnych uczniowie zostaną zapoznani przez wychowawców. Uczniowie dokonają wyboru tematu projektu i zostanie im przydzielony opiekun grupy. Zapoznają się też z dokumentacją wymaganą podczas realizacji projektu i kryteriami oceny projektu oraz złożą pisemną deklarację. Wychowawcy i opiekunowie omówią z uczniami szkolne zasady pracy nad projektami, w tym zasady prowadzenia karty projektu i tworzenia dokumentacji projektu.
W grudniu i styczniu odbywać się będą spotkania informacyjne uczniów z opiekunami projektów, na których zespoły ustalą: cele oraz problem, który porusza projekt, scenariusz projektu i harmonogram działań, przydział zadań w zespole i sposób prezentacji projektu.
Luty, marzec, kwiecień, maj – uczniowie realizują zaplanowane działania i uczestniczą w konsultacjach.
Czerwiec – prezentacja publiczna i ocena projektu.
Udział w projekcie jest obowiązkowy i ma wpływ na ocenę zachowania.
Informacja o udziale i temacie projektu będzie umieszczona na świadectwie ukończenia gimnazjum.
MATERIAŁY:
- Harmonogram prac nad projektem
- Tematy projektów edukacyjnych
- Regulamin reaalizacji projektów
- Ocena zzachowania w powiązaniu z oceną projektu